Politica de retur
1. Termenul legal de retragere
Conform art.9 alin.1 din Ordonanta nr. 34/2014, clientul beneficiaza de o perioada de retragere de 14 zile pentru a se retrage dintr-un contract la distanta sau dintr-un contract in afara spatiilor comerciale, respectiv de a returna produsele cumparate, fara a fi nevoit sa justifice decizia de retragere si fara a suporta alte costuri.
Perioada de retragere expira in termen de 14 zile de la:
(i) ziua in care clientul sau o parte terta, alta decat transportatorul si care este indicata de client, intra in posesia fizica a produselor, in cazul contractelor de vanzare, sau:
(ii) in cazul in care clientul comanda printr-o singura comanda produse multiple care vor fi livrate separat, ziua in care clientul sau o parte terta, alta decat transportatorul si care este indicata de client, intra in posesia fizica a ultimului produs;
(iii) in cazul livrarii unui produs care consta din mai multe loturi sau piese, ziua in care clientul sau o parte terta, alta decat transportatorul si care este indicata de client, intra in posesia fizica a ultimului produs sau a ultimei piese.
Modalitatile de exercitare a dreptului legal de retragere
Clientul, in vederea exercitarii dreptului de retragere din contract, este obligat sa notifice in mod expres Farmacom la urmatoarele date de contact: Strada Zizinului, nr. 112, Brasov, email: comenzionline@farmacom.ro, numar de telefon: 0758068214, cu privire la intentia de retragere din contract, sub forma unei declaratii neechivoce (e-mail/ telefon). De asemenea, Clientul poate completa si transmite electronic de pe site-ul www.farmacom.ro formularul standard de retragere, pus la dispozitie de Farmacom.
• Utilizarea formularului de retragere aflat pe site-ul Farmacom nu este obligatorie, insa, in situatia in care Clientul opteaza pentru acesta, Farmacom va transmite catre Client, prin e-mail, confirmarea de primire a formularului de retragere. Farmacom are obligatia ca in termen de 14 zile calendaristice de la data la care este informat de decizia de retragere din contract a Clientului sa returneze contravaloarea exclusiv a produselor comandate daca acestea au fost achitate, sub conditia receptionarii produselor. Farmacom are dreptul de a prelungi acest termen de 14 zile daca nu a primit produsele returnate sau Clientul nu a trimis o confirmare a expedierii coletului, luandu-se in calcul data cea mai apropiata. Farmacom nu are obligatia sa ramburseze alte costuri suplimentare daca Clientul a ales alta metoda de livrare decat livrarea standard pe care o pune la dispozitie Farmacom.
• Daca un Client returneaza partial din produsele comandate, Farmacom trebuie sa returneze numai contravaloarea produselor pe care clientul vrea sa le returneze, fara sa returneze taxa de transport pentu expeditie. Taxa de transport pentru returnarea produselor ramane in continuare in sarcina clientului
• In cazul in care Farmacom vrea sa recupereze el insusi produsele, Clientul returneaza produsele sau le inmaneaza Farmacom sau unei persoane autorizate de Farmacom sa receptioneze produsele in decurs de cel mult 14 zile de la data la care acesta a comunicat catre Farmacom decizia sa de a se retrage din contract. Termenul este considerat respectat in cazul in care produsele sunt trimise inapoi de client inainte de a expira cele 14 zile legale.
• Este responsabilitatea Clientul de a achita costurile legate de returnarea produselor.
• In cazul contractelor in afara spatiilor comerciale, in cazul carora produsele au fost livrate la domiciliul Clientului la momentul incheierii contractului, Farmacom preia produsele pe cheltuiala sa daca produsele, prin natura lor, nu pot fi returnate in mod normal prin posta. Prin exceptie, in cazurile de neconcordanta intre produsele livrate si comanda, cheltuielile de returnare vor fi suportate de Farmacom.
• Returul este considerat acceptat daca produsul este in aceeasi stare in care a fost livrat, daca nu prezinta urme de uzura si este complet, inclusiv cu accesorii.
• Daca produsul returnat a facut parte dintr-o campanie promotionala de acordare a unui produs cadou, odata cu returnarea produsului achizitionat se va returna si produsul oferit cadou.
2. Nu se pot returna:
În conformitate cu dispozitiile art. 3 alin. (3) lit. b din Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr.34/2014 raportata la dispozitiile privitoare la realizarea trasabilitatii produselor medicale si asigurarea respectarii conditiilor de depozitare recomandate de producator, asa cum sunt ele stabilite in Regulile de buna practica farmaceutica la art. 4.4.4 raportat la dispozițiile art. 15 din Regulile de buna practica in distributia En-gros, precum si dispozitiile art. 25 din Regulamentul REGULAMENTUL DELEGAT (UE) 2016/161 AL COMISIEI EUROPENE conform carora produsele medicamentoase OTC nu se pot returna.
In conformitate cu dispozitiile art.16 lit. d), e), f) din OUG 34/2014, sunt exceptate de la dreptul de retragere din contract (dreptul de returnare) urmatoarele produse:
• produse care sunt susceptibile a se deteriora sau a expira rapid (cu titlu de exemplu, dar fara a se limita la hrana pentru bebelusi (lapte, piureuri, sucuri, biscuiti, saruri de rehidratare etc.))
• produse sigilate care nu pot fi returnate din motive de protectie a sanatatii sau din motive de igiena si care au fost desigilate de consumator (medicamente de uz uman, produse cosmetice, produse de igiena intima si produse care intra in contact cu mucoasa umana: scutece, periute de dinti, biberoane, suzete, nebulizatoare, termometre rectale, pompe de san, irigatoare, centuri postnatale, protectii mameloane, dus bucal, jucarii dentitie. Prezenta lista nu este exhaustiva).
• produse care sunt, dupa livrare, potrivit naturii acestora, inseparabil amestecate cu alte elemente.
• produse sigilate incadrate in categoria medicamentelor de uz uman, care necesita conditii speciale de depozitare si pastrare, astfel cum acestea sunt mentionate in prospect de detinatorul autorizatiei de punere pe piata. Prin exceptie, se accepta returul medicamentelor de uz uman sigilate/desigilate care prezinta deficiente de calitate si/sau conformitate constatate de o autoritate competenta.
Clientul are urmatoarele obligatii in cazul retragerii conform art.14 alin.3 din OUG 34/2014:
• Clientul este responsabil in ceea ce priveste diminuarea valorii produselor rezultata din manipularea acestora diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor si functionarii produselor.
• Ca atare, in functie de tipul de produs care se returneaza, daca se constata ca actiunile asupra acestuia tradeaza urme de folosinta excesiva ce pot cauza diminuarea valorii, produsul este trimis spre verificare catre furnizor/producator, pentru confirmarea/infirmarea manipularii corespunzatoare a acestuia. Astfel, valoarea finala a acestuia se va stabili in functie de valoarea generata de costul pieselor necesar a fi inlocuite si/sau manoperei de reconditionare a produsului. Diminuarea valorii produsului returnat in functie de deteriorarea acestuia poate fi facuta pana la 50% din valoarea initiala.
• In cazul in care Farmacom nu si-a indeplinit obligatia de a livra produsele in termenul mentionat mai sus, Clientul ii solicita acestuia sa efectueze livrarea intr-un termen suplimentar, corespunzator circumstantelor. In cazul in care Farmacom nu livreaza produsele in termenul suplimentar respectiv, Clientul are dreptul, dupa caz, la anularea/retragerea comenzii.
• Prin exceptie de la prevederile art. 1549-1554 din Legea nr. 287/2009 privind Codul civil, republicata, cu modificarile ulterioare, in cazul anularii/retragerii comenzii de catre Client in conditiile prevazute la paragraful anterior, Farmacom ramburseaza toate sumele platite de catre client aferente comenzii in decurs de cel mult 7 zile de la data la care Clientul a comunicat Farmacom decizia sa de anulare/retragere a comenzii.
In cazul produselor comandate de Clienti cu livrare in farmacie se aplica politica de retur pentru produsele achizitionate din online.